Bliksemsnel Van Aanname Naar Feit Met Google Ads & SEO

More...

Winnende Combinaties Van Google Ads & SEO

Ik krijg regelmatig de vraag: wat werkt nou beter? Wat levert mijn bedrijf de beste ROI?

Google Ads of content strategie met zoekmachinemarketing?

Het antwoord is: vaak is het een combinatie van deze tactieken.

Samenhangend en elkaar versterkend. Zoals een goed doordachte inbound strategie moet zijn.

Een combinatie van inspanningen die samen leiden tot de beste verbinding met mensen uit je doelgroep.

Ja ok, maar wat betekent dit precies?

Het begint allemaal met jouw doelen en het samenstellen van je buyer persona zodat je weet voor wie je content maakt of adverteert en waarom je dit doet.

Heb je deze strategische basis goed uitgeschreven en gepland?

Dan kun je slim gebruik gaan maken van de voordelen die combinaties tussen Google Ads en SEO opleveren.

Op korte termijn kun je ontzettend veel informatie verzamelen met de inzet van Google Ads en slimme metingen.

Sterker nog... Binnen een paar dagen of soms weken, afhankelijk van jouw business heb je de meest waardevolle inzichten al te pakken.

Voorbeelden van vragen die je snel beantwoord kunt zien zijn:

  • Sluiten mijn zoekwoorden aan op de intentie van de zoeker?
  • Zijn mijn zoekwoorden specifiek genoeg of is er veel vervuiling door verwarring zoals kliks van mensen met andere zoekintenties.
  • Resulteren mijn zoekwoorden, advertenties en Calls To Action in de gewenste actie zoals een aanvraag, inschrijving of download?
  • Sluit mijn propositie aan bij de behoefte van mijn buyer persona?
  • Is dit een goed moment om een bepaalde actie te verlangen?
  • Klopt het dat er in een bepaalde regio veel potentie is voor mijn business?
  • Ik denk slimmer te zijn dan mijn concurrenten met andere zoekwoorden. Is dit ook zo?
  • Welke zoekwoorden had ik zelf nog niet uit onderzoek gehaald en blijken waardevol te zijn?


Al deze vragen en nog veel meer kun je dus binnen hele korte tijd beantwoord zien.

Hiervoor moet je dagelijks bovenop de campagne zitten en continu analyseren wat er gebeurt.

Want als je slim bent begin je wat breder met zoekwoorden en instellingen.

Op deze manier stel je de campagne in om jouw te verrassen.

Want als je de campagne direct te specifiek instelt, dan forceer je je aannames en laat je waarschijnlijk veel winst liggen.

De gouden combinatie van Google Ads & SEO

Resultaten op basis van zoekmachinemarketing vanuit je content strategie laten wat langer op zich wachten.

Maar dit betekent niet dat je nu niets kunt doen om de kans op succes te vergroten.

De data, inzichten en verrassingen vanuit de Google Ads campagnes ga je gebruiken voor SEO.

Je hebt nu immers binnen korte termijn antwoord op een aantal vragen die ook voor zoekmachinemarketing ultra relevant zijn.

Dit zijn dus antwoorden waar je anders lang op had moeten wachten.

Je kunt nu je inbound marketing bijsturen door content te maken of aan te passen om direct beter aan te sluiten op de zoektermen en -intenties van je buyer persona.

Het grote voordeel is dat je minder lang hoeft te hopen op een goede uitkomst van je aannames.

Want soms zijn aannames nou eenmaal nodig omdat je een beste inschatting doet van behoeftes binnen je doelgroep in combinatie met je propositie.

Maar je weet waar aannames uiteindelijk voor staan... Juist ja the mother of all fuck-ups.

Maar nu ben je in staat om je aanname of hypothese snel te bevestigen of ontkrachten via Google Ads.

Vervolgens implementeer je deze feiten in je content strategie.

Conclusie

Je vervangt snel aannames voor feiten.

Hou dit vol en je hebt meer feiten dan aannames.

Dit leidt uiteindelijk tot een zinvolle en prettige ervaring voor mensen uit je doelgroep.

Je verbetert ROI en genereert meer omzet.

Herhaal dit, verwerk het doorlopend in je inbound marketing strategie verspreid over kanalen, apparaten en browsers en overwin alles en iedereen!

Job done!

Plaats een bericht 0 reacties

Plaats een bericht: