met facebook adverteren

4 Redenen Waarom Facebook Adverteren Om Aandacht Smeekt

Facebook is sinds de lancering van het bedrijf in 2004 explosief gegroeid. Zowel in bezoekersaantallen als in mogelijkheden staat Facebook nu sterker dan ooit. Na de introductie van de Like knop in 2009 is Instagram er in 2014 bijgekomen om te voorzien in een behoefte om persoonlijke verhalen te delen met behulp van foto’s en video’s.

In 2016 zijn Instagram Stories en Facebook Live toegevoegd aan het arsenaal van de social media reus. Met deze aanhoudende groeispurt is Facebook voor bedrijven een advertentiekanaal met extreem veel potentie voor het bereiken en binden van specifieke doelgroepen.

Meer dan 1 miljard mensen gebruiken Facebook consistent iedere dag opnieuw.

Bron: Facebook FY 2016 Earnings Report.

Laten we direct kijken naar vier redenen, naast gebruikersaantallen, waarom je met Facebook zou kunnen adverteren.

I: Het algoritme van Facebook is per januari 2018 in stappen aan het veranderen

Mark Zuckerberg heeft in januari een aantal voornemens bekend gemaakt voor 2018. De strekking is dat hij Facebook terug wil brengen naar de basis.

Klik Voor Tweet

Deze basis is het eenvoudig maken van communicatie tussen vrienden en familie door dit als prioriteit te faciliteren als communityplatform.

Wegens klachten van Facebook gebruikers over de hoeveelheid informatie van bedrijven en fake news wordt het lastiger om organisch in te tijdlijn van je doelgroep en volgers te verschijnen.

II: Met Facebook adverteren richt je direct op mensen en niet op cookies

Lees Verder >>
SoLoMo

De Beste MKB Ondernemers Leren SoLoMo

Als MKB ondernemer wil je je doelgroepen op een prettige manier bereiken. De gedachte achter SoLoMo is dat je met behulp van: media, applicaties en technieken beter in staat bent om bruggetjes te bouwen tussen je doelgroep en je website.

Maar hoe bouw je die bruggetjes precies en hoe sluit deze insteek aan bij marketing van jouw bedrijf? Dit artikel en het volgende artikel zullen in het teken staan van zaken die jij kunt doen om goed aansluiting te houden bij je doelgroepen.

Wat betekent SoLoMo?

  • Sociaal
  • Lokaal
  • Mobiel

In de marketingwereld wordt de term SoLoMo voornamelijk gebruikt voor de samensmelting van elementen in een applicatie zoals: Foursquare of Groupon. Tussen 2012 en 2014 was SoLoMo een trending topic onder marketeers. Het onderwerp blijft natuurlijk onveranderd actueel.

In dit artikel kijk ik meer naar de voordelen van deze samensmelting van elementen voor MKB bedrijven die aangehaakt willen blijven bij doelgroepen.

MKB Ondernemer

Verschuiving in consumentengedrag

Consumenten komen op hele andere manieren aan informatie over producten en diensten dan vroeger. Het was gebruikelijk om informatie over een bedrijf op te zoeken bij het bedrijf zelf. Maar we zien in toenemende mate in dat het “Wij van WC Eend adviseren WC Eend” uiteindelijk een eenzijdig verhaal is.

Deze verschuiving in consumentengedrag is ook goed zichtbaar in de groeiende behoefte aan ervaringen en beleving bij merken, diensten en producten.

Er wordt door consumenten meer waarde gehecht aan sociale activiteit. Voorbeelden hiervan zijn: advies zoeken, ervaringen delen op social media en beoordelingen schrijven en lezen van andere gebruikers.

Hoe kun je als MKB ondernemer bruggen blijven bouwen naar consumenten?

Lees Verder >>

Gebruikerservaring op websites

7 Gouden Tips Voor Een Strakke Gebruikerservaring Op Je Website

Als je iets gaat kopen in een winkel verwacht je standaard een aantal zaken. We moeten niet te lang hoeven zoeken naar de juiste afdeling en het juiste schap.

Grote bouwmarkten hebben enorme borden hangen en plattegronden die klanten wegwijs moeten maken in de winkel. Zonder deze aanwijzingen zou het zo’n beetje onbegonnen werk zijn. Vooral als je voor de eerste keer de winkel bezoekt wordt het een hele opgave.

En als je dan een vraag hebt over een product, dan wil je die graag snel kunnen stellen. Daarom hebben sommige bouwmarkten per afdeling een balie waar bezoekers vragen kunnen stellen aan een specialist. En er lopen overal mensen in herkenbare outfit rond die je kunt aanspreken.

Aan deze dienstverlening zijn consumenten gewend en staan er dan ook niet zo bij stil.

Aha! Ik heb de beits voor de tuinschuur gevonden. En wat dan helemaal mooi is: de kwasten hangen vlakbij en het schuurpapier ligt ook in de buurt. Snel gevonden, nu kan ik direct verder met de klus.

Bij de kassa, die op een logische plek in de winkel staat, krijg ik nog een houten stokje voor het roeren van de verf en het betalen gaat lekker vlot.

Ook op websites is de gebruikerservaring de sleutel tot meer succes. Zelfs als je geen winkel hebt, maar diensten aanbiedt zonder webshop zou het optimaliseren van gebruikerservaring een prioriteit moeten zijn.

Stel jezelf eens de volgende vragen om te weten waar je staat op dit vlak:

  • Wie is mijn ideale klant?
  • Wat beweegt iemand iets van mijn bedrijf nodig te hebben?
  • In welke behoefte voorzie ik met mijn dienstverlening?
  • Sluit mijn website aan op wat iemand zoekt en hoe weet ik dat?
  • Hebben bezoekers binnen 5 seconden duidelijkheid over wat ze kunnen verwachten?
  • Wat wil ik met mijn website bereiken, wat zijn mijn 3 voornaamste doelen?
  • Is mijn website ingericht om deze doelen te bereiken en te meten?
  • Roep ik bezoekers op tot het ondernemen van actie met een lage drempel zodat een prille relatie ontstaat?
  • Heb ik alleen een welkomstbord als website of beheers ik het proces tot en met de kassa (jouw virtuele kassa kan ook een leadformulier zijn en kan acties en gratis informatiediensten afsluiten zoals: leads, offerteaanvragen, terugbelverzoeken, reserveringen en inschrijving op een nieuwsbrief)

Wil je alleen informatie geven aan bezoekers die vervolgens verder surfen op internet? Dan is in dit artikel verder niet veel interessants voor je te lezen.

Wil je begrijpen hoe je met het verbeteren van gebruikerservaring op je website aansluiting vindt op behoeftes, tot meer conversie komt en uiteindelijk meer omzet?

Ontdek dan nu hoe met deze 7 gouden tips voor een strakke gebruikerservaring op je website:

Lees Verder >>

Bedrijf op Social Media

4 Social Media Bedrijfsprofielen in Simpele Stappen

De waarde van Social Media profielen voor bedrijven is onderwerp van discussie. Houdt Google nou wel of niet rekening met het aantal Likes op Facebook voor de positie van bedrijven in zoekresultaten. Likes zijn te koop, net zoals andere factoren ook te beïnvloeden zijn met geld of manipulatie. Dit is de reden dat je je voor zoekmachineoptimalisatie (SEO) niet blind moet staren op deze factoren van Social Media.

Wat je wel kunt verwachten is naamsbekendheid voor je bedrijf en meer verkeer naar je website.

De titel van dit artikel is helder, maar als je van te voren weet dat je de profielen niet met enige regelmaat gaat aanvullen en bijhouden kun je het beter niet doen. Profielen waar maanden lang geen leven in zit. Je kunt je voorstellen dat bezoekers dan gaan twijfelen of het bedrijf nog wel bestaat. Terwijl je natuurlijk nog steeds de sterren van de hemel aan het knallen bent met de business.

Social Media strategie klinkt voor de meeste kleine bedrijven misschien wat zwaar. Regelmatig updaten en het vers houden van profielen kan al voldoende zijn voor een mooie kans op meer betrokkenheid bij je bedrijf.

Nu weet je wat je kunt verwachten, laten we de stappen doorlopen voor Twitter, Google+, LinkedIn en Facebook:

Lees Verder >>

Website lekkage

Website conversie: Kansen met kijkers en snuffelaars

Kijken niet kopen. In het buitenland staan wij Hollanders nogal bekend om onze sterke neiging tot snuffelen in winkels zonder iets aan te schaffen.

Snuffelaars en rondkijkers, daar hebben we op internet ook veel mee te maken. Ik ben er zelf ook een. Nu is mijn achternaam Hollander dus dan moet ik mijn naam natuurlijk wel eer aan doen. Toch koop ik ook spullen en diensten via internet. Net zoals veel andere snuffelaars en rondkijkers.

Wat van een snuffelaar een klant maakt is in iedere situatie anders en daar zal ik op dit Blog nog heel veel over schrijven en onderzoeken. Feit is dat het concentratievermogen van snuffelaars op internet extreem laag is. Zelfs lager dan dat van een goudvis. Ja… een goudvis.

Dit maakt dat snuffelaars slechts in minder dan 8 seconden een website beoordelen en beslissen of het de moeite waard is om nog even te blijven.

Wat jij kunt doen om meer kans te hebben met snuffelaars:

Lees Verder >>

Google Adwords Introductie

Google Adwords voor kleine bedrijven: een introductie

Google Adwords is online adverteren waarbij je betaalt per klik. Er zijn nog andere interessante manieren behalve tekstadvertenties om te adverteren via Adwords, maar die laat ik in deze introductie achterwege en zal ik bespreken in een ander artikel.

Met Adwords kun je je ideale klant naar je website brengen. Er wordt dagelijks miljoenen keren gezocht via Google zoeken. Je kunt als bedrijf advertenties maken die boven of onder de organische zoekresultaten (onbetaalde resultaten) te zien zijn.

Je geeft zoekwoorden op, maakt advertenties, biedt op de zoekwoorden en betaalt per klik.

Stop! Heb je al een strategie?

Het begint met de juiste strategie, Adwords is een middel om te gebruiken als onderdeel van je ideale klant strategie. Als je de strategie helder hebt, dan weet je ook waar je ideale klant naar op zoek is of interesse in heeft. Dit zorgt ervoor dat je op een gerichte manier zoekwoorden kunt gaan bedenken en onderzoeken om te gebruiken in de Adwords campagne.

Je weet ook waar je doelgroep te vinden is en wanneer. En als het goed is weet je nog veel meer specifieke eigenschappen. Dit maakt je marketing strategie onmisbaar om te bepalen hoe je de Google Adwords campagne inricht.

Heb je nog geen online marketing strategie? Lees dan eerst het artikel over jouw ideale klant.

Jouw strategie is helemaal helder. Laten we Google Adwords verder verkennen:

Lees Verder >>