Jouw ideale klant

De ideale klant is voor iedereen anders

Marketing werkt alleen als je weet wie je graag als klant zou willen hebben en waarom. Vaak gehoord is dat we alles willen verkopen aan iedereen, want dat is lekker veilig.

Op deze manier stel je niemand teleur toch?

Misschien niet, maar wat dan ook niet wordt gedaan is mensen persoonlijk aanspreken. En dan is de kans op aandacht en actie erg klein. Wij van “Geweldig Bedrijf” hebben alles voor iedereen! Met deze boodschap zijn er maar weinig mensen die zich aangesproken voelen in een specifieke behoefte. Jouw ideale klant gaat niet over tot actie.

Voorbeelden van de algemene boodschap zijn helaas vaak in websites en advertenties te vinden waarbij een lang verhaal wordt gecombineerd met een opsomming van alle diensten en producten die geleverd kunnen worden. Het is dan een soort Postbus 51 aan informatievoorziening.

We gaan in 7 eenvoudige stappen van bot naar messcherp zaken doen:

Lees Verder >>

Mobile First Marketing

Hoe je een oneerlijke voorsprong opbouwt met mobiele vindbaarheid

De online wereld inclusief Google zet serieus in op een optimale mobiele ervaring voor iedereen. En terecht want dit is wat gebruikers en veel ideale klanten willen. Onlangs is door Google bekend gemaakt dat mobiel prioriteit krijgt boven de nu nog standaard desktop computer ervaring. Dit betekent dat ook veel kleine bedrijven actie moeten ondernemen om goed vindbaar te blijven en functioneel te worden voor het gebruik van internetbrowsers op smartphones en tablets.

Een aantal opvallende mobiele zaken:

  • Er wordt online meer mobiel gezocht dan via een desktop
  • De gebruikerservaring dient optimaal te zijn voor mobiel zodat gebruikers niet hoeven te switchen naar een desktop
  • Vriendelijkheid voor mobiel gebruik van de website wordt steeds kritieker voor de vindbaarheid van bedrijven
  • De laadsnelheid voor mobiel vraagt vaak om een nieuwe aanpak omdat niemand 30 seconden gaat wachten op het laden van een zware website met veel toeters en bellen
  • De mindset voor mobiel is anders, denk daar maar eens over na

Waarom is dit juist nu zo belangrijk voor mijn vindbaarheid?

Lees Verder >>

1 4 5 6