chatbots

Chatbots zijn onderwerp van gesprek. Er zijn mensen die stellig zeggen er niet van te houden en er zijn enthousiaste fans van bots. 

Onbekendheid en de factor "onpersoonlijk" liggen ten grondslag aan twijfel over het nut en de inzet een chatbot. 

De manier waarop een bot voor chat wordt ingezet is bepalend voor de uiteindelijke toegevoegde waarde voor bezoekers op de website.

Als je een vraag hebt tijdens een bezoek aan een website, dan is het fijn dat je direct geholpen wordt. zo wordt twijfel in het beslissingsproces juist weggenomen. Chatbots helpen hiermee. Vooral MKB bedrijven die werken met sterke maar kleinere teams voor groei kunnen profiteren van deze eerstelijns ondersteuning voor prospects en klanten.

Chatbots zijn geweldig effectief na maatwerk, waarbij we rekening houden met:

  • We geven de chatbot een afwachtende houding (geen ervaring verstorende pop-ups)
  • We maken de chatbot wel goed zichtbaar zodat bezoekers zich bewust zijn van de directe hulplijn
  • We programmeren de chatbot als maatwerk oplossing
  • De chatbot weet wanneer het tijd is om iemand uit je team te laten aansluiten op het gesprek
  • De chatbot kan leads kwalificeren zodat jouw sales- en service mensen tijd goed besteden aan high probability accounts
  • De chatbot maakt onderscheid zodat jouw team weet wat er gevraagd wordt en gericht kan opvolgen