facebook adverteren

Met Facebook adverteren


Waarom zijn mijn berichten niet zichtbaar in de tijdlijn van mijn volgers?

Iedere ondernemer die een bedrijfspagina heeft ingericht op Facebook heeft het al gemerkt. Je komt met nieuwe berichten en aankondigingen niet altijd meer op de tijdlijn van je volgers te staan. En dat is natuurlijk best gek, zij volgen jouw bedrijf op Facebook toch!

Het organisch bereik wordt door Facebook met opzet beperkt. Als reden geeft  Facebook het volgende aan:

“Steeds minder mensen zien de berichten van bedrijfspagina’s wegens het afnemen van organisch bereik, dit komt doordat de hoeveelheid berichten die op Facebook worden gedeeld sneller groeit dan dat mensen ze kunnen bekijken.


Om mensen aan een optimale gebruikerservaring te helpen op Facebook proberen wij de meest relevante berichten te plaatsen in de tijdlijn.


Dit betekent dat terwijl de hoeveelheid berichten op Facebook aan het groeien is zul je moeten concurreren met berichten van andere mensen en bedrijven om een plaats in de News Feed.”

Een like op zich is niet voldoende meer. Fans moeten zich daadwerkelijk bezighouden met je pagina.


Zoals je tussen de regels door leest wil Facebook graag geld verdienen (apart joh).

Je kunt berichten aantrekkelijk maken met video, dit vergroot de kans op organisch bereik. Stamp het volgende mantra er maar in: “Facebook haat tekst en vindt foto en video geweldig!” Maar dat biedt geen garantie op bereik en is niet voor elk bericht haalbaar.


Leuk of niet leuk... Adverteren op Facebook is noodzakelijk voor gegarandeerd bereik.

Waarom adverteren op Facebook?


  • Facebook is nog steeds extreem populair en groeit continu sinds 2008.
  • Jouw toekomstige klant gebruikt Facebook gemiddeld een uur per dag.
  • Adverteerders kunnen extreem specifieke doelgroepen bereiken op Facebook (demografisch en geografisch).
  • search-plus
    Je bedrijf, merk, product en/of dienst actief en visueel promoten. In plaats van bieden op zoekwoorden (Adwords). 

Hoe werkt Facebook adverteren?


Facebook adverteren biedt fantastische mogelijkheden om mensen uit je doelgroep te bereiken. Bekijk het stappenplan voor een professionele advertentiecampagne op Facebook:

  • 1
    Bedrijfspagina maken op Facebook
  • 2
    Budget bepalen
  • 3
    Doelgroep bepalen (specifiek: geografisch en demografisch)
  • 4
    Campagne bedenken. Welk doel heb je voor ogen? Naamsbekendheid, leads, reserveringen, aanmeldingen, etc.
  • 5
    Aantrekkelijke en relevante landingspagina maken met een duidelijk aanbod en stappenplan.
  • 6
    Advertenties maken (minimaal 2 advertentievarianten starten en testen welke het best presteert)
  • 7
    Starten met adverteren
  • 8
    Analyseren en verbeteren