hoger in Google
Met SEO


Een website lanceren is het halve werk. Maar half werk brengt geen nieuwe klanten. Het komt helaas nog vaak voor dat er tijdens de ontwikkelfase van een website alleen wordt gedacht aan “mooi design” en niet aan hoger in Google komen.


Want het oog wil wat en een webdesigner houdt zich bezig met, jawel... design.


Als ondernemer wil je ook wat. Hoger komen in Google met de website gaat niet vanzelf.


Zoekmachineoptimalisatie (SEO) wordt in een ideale wereld net zo belangrijk gevonden in het ontwikkelproces van websites als het uiterlijk en de gebruiksvriendelijkheid (UX).

Hoger in Google SEO Lady

Klantgerichte Strategie


SEO is zeker niet alleen een technisch proces. De eerste gedachte in het bepalen van strategie voor betere vindbaarheid zou juist vooral bij de klant moeten liggen.

  • Welke doelgroepen wil ik bedienen en welke kenmerken hebben deze mensen?
  • Waar zoeken mijn klanten en toekomstige klanten op in Google? (Zoekwoorden onderzoek)
  • Is er een verschil tussen de manier waarop ik mijn diensten en/of producten aanbiedt en de vraag uit de markt?
  • Hoe zorg ik ervoor dat de juiste mensen (doelgroep) op mijn website terecht komen?
  • Wat is de eerste stap die een nieuwe klant realistisch online kan nemen?
  • Zijn zowel mijn aanbod als mijn teksten ingesteld om dit doel te bereiken. (SEO strategie combineren met conversie)

Zoals je merkt is de klant primaire focus als het gaat om SEO. De technische invulling en optimalisatie volgt op een duidelijke strategie.

IK WIL MEER VINDERZ OP MIJN WEBSITE

Je hebt een mooie website? Laten we dan zorgen dat je gevonden wordt door je doelgroep. Optimalisatie is maatwerk. Neem contact op voor een gratis adviesgesprek. We bellen je voor een afspraak.

Eigen Kracht & Concurrentie


Uitgaan van je eigen kracht om hoger in Google te komen is altijd sterk. Daarnaast willen we weten wat je concurrentie doet en waarom sommige bedrijven een hogere positie innemen in de zoekresultaten en de Google Map Pack (de drie lokale bedrijven die zichtbaar zijn op het kaartje bovenaan de zoekresultaten).

  • Welke links naar concurrenten (backlinks) zorgen voor betere posities?
  • search-plus
    Welke anchorteksten worden in backlinks gebruikt?
  • search-plus
    Hoe is Google Mijn Bedrijf bij de concurrentie ingericht en ingesteld?
  • search-plus
    Op welke manier zijn alle pagina’s op de websites van concurrenten SEO technisch ingericht?
  • search-plus
    Waar laat de concurrentie nog steken vallen: wat zijn de gaten in deze specifieke markt?
Erik Hollander

Lokale SEO


Welke bedrijven staan er aan de top uit jouw regio in je branche? En waar zijn ze te vinden: op de kaart met drie lokale bedrijven, in de organische resultaten of ergens in de betaalde resultaten met het groene blokje “adv.” ervoor. Misschien wel een combinatie van deze resultaten.


Dit zijn jouw directe concurrenten in de zoekmachine. Soms klopt dit met het offline beeld dat je hebt van de concurrentie in je regio, maar soms ook niet. Hoe dan ook is het goed om te weten wie er prominent staan vermeld in de zoekresultatenpagina.

Zie je grote landelijk opererende bedrijven staan in jouw vestigingsplaats? Dan heb je een goede kans om beter te scoren door hoger in Google te komen. En dat is nou juist wat we bedoelen met: je bent nooit te klein om op te vallen op internet!

Technische SEO Implementatie


De daadwerkelijke optimalisatie van de website volgt na research en het bepalen van de strategie.


On-site SEO bestaat uit:

  • check
    Architectuur  & Sitemaps
  • check
    Geblokkeerde inhoud
  • check
    Site speed & mobiel vriendelijkheid
  • check
    Crawl efficiëntie & indexatie
  • check
    Redirects & rewrites
  • check
    Canonical tag (duplicate content)
  • check
    Onderhoud en best practices

Linkbuilding


Websites die naar jouw website linken is van groot belang voor je uiteindelijke positie in de zoekmachines. Linkbuilding is door de jaren heen onveranderd belangrijk gebleven. 


We hebben het over backlinks. Google is in het algoritme steeds meer gaan letten op de kwaliteit van links en niet alleen de som van het aantal links. Het is dan ook goed om te weten dat je moet kiezen voor kwaliteit en niet kwantiteit met de kans op slechte reputatie en lagere posities.


Linkbuilding kun je op een aantal manieren aanpakken. Als de inhoud van de website meerwaarde biedt dan zullen er door de jaren heen automatisch links worden geplaatst op websites naar deze inhoud.


Je kunt er om vragen in een link verzoek. Dit kan lokaal goed werken voor MKB en ZZP. Vooral laaghangend fruit zoals partners, leveranciers en andere bedrijven waar je al contact mee hebt kunnen de eerste waardevolle links verzorgen.


Linkbuilding strategie zet de boel op scherp. Je neemt voor jouw bedrijf interessante websites en personen op in een plan van aanpak en stuurt regelmatig verzoeken en volgt deze ook op. 


Waardevolle inhoud is het beste middel voor goede inkomende links. Maak daarom altijd een nieuws of blog pagina aan op je site. Forceer je zelf om stukken te typen die waardevol zijn voor je doelgroep of huur iemand in die dit voor je kan doen.


Je kunt ook denken aan gastartikelen waarbij je mensen uitnodigt om testen te schrijven op jouw website. Dit kun je zelf ook gaan doen op een gerelateerde website die past bij je branche en doelgroep. Vervolgens wordt er meestal een link naar de bron: je eigen website geplaatst.

Meten - Analyseren - Verbeteren


Met de juiste metingen weet je hoe het gaat met je SEO inspanningen. Zoekmachineoptimalisatie is een lange termijn strategie voor meer verkeer op je website.


Dit betekent dat het van groot belang is om mijlpalen in de strategie op te nemen en tussentijds te meten in welke mate de vorderingen richting deze tussentijdse doelen te zien zijn.


Meten is weten en je meet altijd twee keer voor de zekerheid! Dit is het mantra van mijn vader die gepensioneerd elektrotechnisch ingenieur is.


Maar niet iedereen begrijpt data en analyses zorgen niet altijd voor nuttige conclusies. Neem meten en analyseren daarom op in de SEO strategie zodat doelen en KPI's ook duidelijk terugkomen in de meetbaarheid. Zo is het vele malen eenvoudiger om bruikbare informatie om te zetten in actie als bijsturen gewenst is of noodzakelijk blijkt.


Om de voortgang en het effect van de SEO strategie te meten kun je denken aan: Google Analytics, Google Search Console en Tools zoals: SpyFu, SEMrush, MOZ en de Google en Bing zoekmachines zelf.

Vinderz Online Slagkracht

IK WIL MEER VINDERZ OP MIJN WEBSITE

Je hebt een mooie website? Laten we dan zorgen dat je gevonden wordt door je doelgroep. Optimalisatie is maatwerk. Neem contact op voor een gratis adviesgesprek. We bellen je voor een afspraak.