Klantgerichtheid & Waarom Bedrijven Die Schreeuwen Niet Gehoord Worden

More...

Vandaag staat in het teken van klantgerichtheid.

Het gaat over bedrijven die SCHREEUWEN! En waarom juist zij niet gehoord worden.

Pop-ups, je vindt ze vast en zeker geweldig. En je hoopt er zoveel mogelijk tegen te komen terwijl je op internet bezig bent met je ding.

Nee? Nou... je bent niet alleen!

Het is dan ook niet gek dat de meeste mensen voornemen om de met storende pop-ups gevulde website zelfs nooit meer te bezoeken.

Vooral als de pop-ups direct bij het betreden van de website de gebruikerservaring onderbreken zullen bedrijven nadelige gevolgen ervaren.

Ook in het algoritme van Google voor een goede plek in de zoekresultaten is het een factor. En dit gaat niet helpen in het proces om prospects om te zetten in klanten.

Je kunt het vergelijken met geschreven tekst in hoofdletters. Dit staat gelijk aan SCHREEUWEN OP INTERNET.

Je vraagt je af...  waarom worden pop-ups dan nog zoveel gebruikt als dit afbreuk doet aan klantgerichtheid?

Omdat bedrijven zo graag iets willen verkopen en soms vergeten dat mensen ook op de website eerst even binnen moeten sfeerproeven en inlezen.

Sommige webdesigners en marketeers gaan helemaal los met pop-ups omdat ze graag laten zien wat ze allemaal kunnen.

Dit is helaas niets meer dan onmacht en posing. Zoals sommige jongeren dit doen met hun eerste auto bij de McDonalds op de parkeerplaats.

Het gevolg is een extreem korte verblijfsduur op de site, een hoge bouncerate, weinig betrokkenheid en beroerde merkbeleving.

Betekent dit dat pop-ups helemaal niets meer kunnen toevoegen? 

Nou... er zijn zeker toepassingen voor pop-ups die minder irritant zijn. Maar je moet er wel voorzichtig mee omgaan.

Je zult een mailinglijst moeten aanvullen met bezoekers die bepaalde interesses tonen. Zo zetten we bezoekers om in prospects en uiteindelijk in klanten.

Hiervoor kun je gebruik maken van een Exit-Intent bericht. Dit is een geautomatiseerde pop-up die zich pas laat zien als de bezoeker voldoende interesse heeft getoond in een bepaald onderwerp of product maar op het punt staat de pagina te verlaten.

Vergelijk het met een adviseur in een winkel die jou niet direct overvalt bij binnenkomst, maar geduldig heeft afgewacht totdat je staat te twijfelen bij een specifiek product.

Nu vinden de meeste mensen het niet meer zo vervelend om een behulpzaam bericht te ontvangen. Zolang het maar aansluit op de interesse op dat moment. Klantgerichtheid doet de truc!

Je kunt.... als download... een document aanbieden met keuzehulp voor producten, diensten of leveranciers. Of een checklist die mensen kunnen gebruiken om de keuze te vereenvoudigen.

Groeigereedschap voor Klantgerichtheid

Dit kun je doen tegen SCHREEUWEN:

  • Doorloop zelf eens je website alsof je een nieuwe bezoeker bent. Wat valt je op? Word je gestoord door pop-ups of andere zaken zoals bewegende beelden die de ervaring verstoren?
  • Zet het op de agenda voor je team  of verantwoordelijke en bespreek klantgerichte conversiemiddelen

Waarom klantgerichte conversiemiddelen?

  • Behulpzame boodschap = niet opdringen
  • Sluit aan op waar de bezoeker zich bevindt in de kopersreis
  • Passend bij de inhoud van de pagina en de specifieke interesse van de bezoeker

Hoe breng je een behulpzame boodschap?

  • Bied downloads aan als upgrades binnen context
  • Integreer een chatbot die niet SCHREEUWT om aandacht maar wel goed te vinden is
  • Exit-intent melding om contact te houden

Als het waarde toevoegt om te beslissen is het meestal goed! Dit ruil je voor gegevens van de geïnteresseerde die dit met toestemming aan je toevertrouwt.

Vervolgens kun je waarde blijven toevoegen via persoonlijke e-mail marketing totdat iemand tot aankoop bereid is op het moment dat het goed voelt!

Nu weet je waarom bedrijven die SCHREEUWEN niet gehoord worden.

En hoe je behulpzame boodschappen kunt brengen voor klantgerichtheid.

Plaats een bericht 0 reacties

Plaats een bericht: