Met Facebook Adverteren Voor Eersteklas Leads

More...

Deze aflevering gaat over Facebook adverteren en de manier waarop budgetten worden besteed om leads te genereren.

Eersteklas leads komen natuurlijk niet zomaar uit de lucht vallen.

Het simpelweg promoten van een random post levert meestal niet op wat je ervan verwacht.

Mensen hebben een Facebookprofiel om contact te houden met andere mensen.

Ze zitten niet af te wachten totdat er een gesponsord bericht van een bedrijf met een verkooppraatje over geweldige producten en diensten verschijnt.

Klik hier, ga naar onze website en bestel direct!

Dat is niet de juiste aanpak voor social media.

Maar gelukkig staan de meeste mensen wel open voor behulpzame informatie vanaf bedrijven, zolang dit ligt binnen het interessegebied.

Het gaat hierbij om de manier waarop je mensen via Facebook benadert.

Er gaat dus een belangrijk stukje strategie vooraf aan een succesvolle advertentiecampagne om leads te genereren.

Zonder dat je mensen storend lastigvalt op social media, zul je de conversatie willen starten.

Facebook leent zich uitstekend voor benadering op een leuke en speelse manier om het gesprek te openen en het eerste contact te leggen.

De vier belangrijkste succesfactoren voor Facebook adverteren voor leadgeneratie zijn eigenlijk heel logisch:
  1. Doe je huiswerk en begrijp de mensen uit je doelgroep en maak buyer persona’s
  2. Definieer een duidelijk doel: waarom vraag je iets aan mensen op Facebook, hoe wil je waarde toevoegen en wat wil je dat deze mensen gaan doen?
  3. Wees niet storend maar: behulpzaam, menselijk en speels. Mensen zitten op Facebook voor hun plezier.
  4. Plan campagnes zoveel mogelijk native binnen Facebook, Instagram en Messenger voor optimaal resultaat

Houd ook zeker rekening met mobiel verkeer. Sterker nog, meestal zal dit de primaire ingang zijn voor het genereren van leads.

Dit kan bijvoorbeeld met formulieren waarbij mensen op je advertentie kunnen tikken zodat er een formulier geopend wordt binnen Facebook.

Dit formulier kan vooraf al zijn ingevuld met een aantal gegevens die bij Facebook bekend zijn over de persoon.

In een paar simpele handelingen krijgen mensen de informatie die ze willen en genereer jij gekwalificeerde leads voor je bedrijf.

Vooral als het aankomt op zo native mogelijk leads genereren binnen Facebook zul je maximaal gebruik moeten gaan maken van de mogelijkheden voor mobiel.

Hier komt ook de bijzonder interessante kracht in beeld van de mogelijkheid tot combineren van platformen zoals Facebook en Messenger.

Nu begeven we ons op het growth hacking territorium.

Spannend klinkt dat he? Growth Hacking!

Nou ja... ongeacht wat je dan ook van de terminologie vindt...

Dit is zijn wel eersteklas hacks die de nieuwste mogelijkheden van: algoritmes, automation, native Facebook, Messenger en chatbots combineert.

En met hacks bedoel ik niet iets illegaals of anderzijds duistere praktijken.

Het gaat er om dat je slim gebruik maakt van beschikbare middelen voor zinvolle connecties met personen met bepaalde kenmerken en interesses.

Zo kun je met slimme combinaties van social media tools en mogelijkheden vanuit een automatische workflow geweldige resultaten behalen.

Belangrijk is dat het proces op een prettige manier verloopt voor mensen die het betreft vanuit advertenties op Facebook.

En dit allemaal om op een leuke en behulpzame manier gekwalificeerde leads te verzamelen.

Wat kun je verwachten als je native Facebook ads campagnes voor leads goed uitvoert?

Als voorbeeld noem ik een eigen use case:

Zo heeft Vinderz voor een opdrachtgever uit de reisbranche 250 gekwalificeerde leads gegenereerd binnen 24 uur.

Al deze mensen hebben permission based het e-mailadres afgegeven om benaderd te worden via lead nurturing en delen de specifieke interesse van het reisthema.

Conclusie

Met Facebook adverteren kan zo eenvoudig zijn als op de knop “dit bericht promoten” drukken.

Maar als je echt de volledige potentie van native leadgeneratie binnen Facebook, Instagram en Messenger wilt benutten zul je strategisch te werk moeten gaan.

En door de campagne op een speelse, menselijke en vooral behulpzame manier op te zetten zul je niemand storen maar juist verrassen!

Het leuke is dat je zelf alle tijd hebt om de krenten uit de leads-pap te kunnen pakken, want alles verloopt verder volledig automatisch.

Happy prospecting, lead nurturing en bedankt voor het kijken!

Plaats een bericht 0 reacties

Plaats een bericht: