Online Marketing Workshops

WORKSHOP GOOGLE ADS - DE BASIS

Deze workshop is voor iedereen die meer wil weten over succesvolle campagnes met Google Ads. Je leert van een gecertificeerd Ads en Analytics specialist over het fundament en de mogelijkheden van Ads. 1-op-1 en afgestemd op jouw kennisniveau.


De workshop wordt gegeven door Erik Hollander: een door Google gecertificeerd Analytics en Ads marketeer met een neus voor conversiekansen en concurrentievoordeel.

  • check
    Advertentienetwerken van Google
  • check
    Zoekwoorden en concurrentie research
  • check
    Campagnes structureren aan de hand van je aanbod en website
  • check
    Advertenties goed targeten
  • check
    Advertentieextensies begrijpen en toepassen 
  • check
    Kosten beheren: biedingen en budgetten
  • check
    Resultaten meten en begrijpen
  • check
    De invloed van landingspagina's op het resultaat en de kosten
  • check
    Campagnes beheren
  • check
    Kwaliteitsscore
  • check
    Advertentierangschikking
  • check
    Een biedstrategie kiezen
  • check
    Conversies bijhouden

Google Ads - De Basis

1-op-1 Workshop voor MKB & ZZP


Kosten: € 395,- excl. BTW

Duur: 3 uur

Locatie: in Groningen of op locatie (extra kosten o.b.v. afstand en tijd)

WORKSHOP SEO - ZOEKMACHINE OPTIMALISATIE - DE BASIS

Deze workshop is voor iedereen die meer wil weten over zoekmachineoptimalisatie (SEO). Je leert van een specialist over het inrichten van de website, best practices, indexatie en linkbuilding. 1-op-1 en afgestemd op jouw kennisniveau.


De workshop wordt gegeven door Erik Hollander: een door Google gecertificeerd Analytics en Ads marketeer met uitgebreide "WhiteHat" SEO kennis en ervaring.

  • check
    SEO en lokale SEO begrijpen
  • check
    SEO strategie en concurrentie
  • check
    Zoekwoorden onderzoek voor maximaal rendement
  • check
    De website evalueren
  • check
    SEO vriendelijke teksten schrijven
  • check
    Sitemaps
  • check
    Google Mijn Bedrijf begrijpen en optimaliseren
  • check
    On-site: titels, URL (slug), META data, headings, ALT tags, etc.
  • check
    Google Search Console: instellen en bijhouden
  • check
    Waardevolle (lokale) links verkrijgen
  • check
    Backlinks afkijken van je concurrenten
  • check
    Inhoud blokkeren en dubbele inhoud vermijden
  • check
    Voorsprong met HTTPS, mobiel en sitespeed.
  • check
    Gratis tools voor effectieve SEO

Zoekmachineoptimalisatie (SEO) - De Basis

1-op-1 Workshop voor MKB & ZZP


Kosten: € 475,- excl. BTW

Duur: 4 uur

Locatie: in Groningen of op locatie (extra kosten o.b.v. afstand en tijd)

WORKSHOP GOOGLE ANALYTICS - HET INZICHT & DE WINST

Met een fysiek kantoor of winkel en in de horeca heb je als eigenaar vaak wel een idee van wat voor mensen er in je zaak komen en wat ze doen als ze eenmaal binnen zijn.

Op internet heb je dit inzicht niet automatisch. Met een website heb je als ondernemer geen gevoel bij aantallen bezoekers, kenmerken van doelgroepen, gedrag en resultaat per kanaal. Je hebt er geen grip op.

Je wilt wel graag kunnen monitoren en bijsturen. Je wilt weten hoe het gaat met je investering in advertentiecampagnes, promoties en de website.

We nemen de basis door aan de hand van voorbeelden en je eigen Google Analytics account (bestaand of nieuw). Je leert filters maken, rapporten oproepen, doelen instellen en data omzetten in actie voor tastbaar resultaat.

De workshop wordt gegeven door Erik Hollander: een door Google gecertificeerd Analytics en Ads marketeer met scherp analytisch vermogen dat is ontwikkeld in extreem concurrerende branches (o.a.: telecom & energie).

De theorie vertalen we samen direct naar de praktijk:

  • check
    Welke data (er is zo veel!) kan ik negeren?
  • check
    Hoe kan ik mijn Google Analytics account focussen op mijn doelen?
  • check
    Welke websites verwijzen bezoekers naar mijn website?
  • check
    Hoe kan ik ervoor zorgen dat mobiele gebruikers goed geholpen worden?
  • check
    Welke pagina’s zijn het meest populair?
  • check
    Welke marketing inspanningen leveren het meeste op?
  • check
    Hoe maak ik mijn website sneller en gebruiksvriendelijker?
  • check
    Wat doen bezoekers op mijn website en hoe lang verblijven ze?
  • check
    Hoe gedragen bezoekers zich en wat kan mijn business daar van leren?
  • check
    Welke zoekwoorden zorgen voor de meeste betrokkenheid?
  • check
    Hoe kan ik conversie op mijn website positief beïnvloeden met behulp van analyse?
  • check
    Bereik ik voldoende mensen uit mijn doelgroep?
  • check
    Leidt mijn social media marketing tot de gewenste betrokkenheid?
  • check
    Ik ben druk! Hoe kan ik op elk gewenst moment, en met elk apparaat, in een oogopslag mijn KPI’s en benchmarks realtime volgen in een visueel dashboard?

We gaan ons tijdens de workshop niet blindstaren op “Metrics” & “Dimensions”. Dit is echt een workshop voor de niet-technische mensch onder ons die zoekt naar: meer grip (ook op ROI), inzicht en online slagkracht.

Google Analytics -
Het Inzicht & De Winst 

1-op-1 Workshop voor MKB & ZZP


Kosten: € 475,- excl. BTW

Duur: 4 uur

Locatie: in Groningen of op locatie (extra kosten o.b.v. afstand en tijd)