februari 4

Sluit Meer Deals Met Lead Nurturing

0  comments

More...

Vandaag staat in het teken van Lead Nurturing en hoe je hiermee relaties opbouwt en de kans op deals vergroot.

Eerst een paar cijfers:

50% van alle leads zijn gekwalificeerd maar nog niet bereid om direct te kopen – Gleanster Research

35-50% van alle deals gaan naar de partij die als eerste antwoord – InsideSales

65% van alle B2B marketeers maakt GEEN gebruik van lead nurturing – MarketingSherpa

Gemiddeld is er een toename van 20% sales VS non-nurtured leads - DemandGen

Deze gegevens tonen aan dat er mooie kansen zijn.

En wij gaan dit nu samen verder ontdekken!

Wat is lead nurturing eigenlijk?

Eenvoudig gesteld is nurturing van leads het onderhouden van contact met prospects zodat ze op de meest behulpzame manier worden omgezet in klanten.

Je bouwt de relatie op met als doel de gun-factor te vergroten.

En je wint de business zodra de persoon er zelf aan toe is.

Hoe past lead nurturing in de kopersreis?

Nadat bezoekers een eerste stap hebben genomen op je website worden ze leads. Bijvoorbeeld door het downloaden van een PDF of handige tool die je aanbiedt.

Binnen de kopersreis bevinden deze mensen zich meestal in de fase bewustwording of overweging.

Door het verrijken van de relatie met behulpzame ondersteuning help je ze richting de beslissingsfase.

Er zijn 3 gouden regels om lead nurturing optimaal uit te kunnen voeren

  1. Tijdigheid  
  2. Efficiëntie  
  3. Targeting

Tijdigheid

Dit zul je handig moeten aanpakken. Je wilt een behulpzame boodschap brengen op het moment dat de lead dit nodig heeft.

Daarom spreken we van marketing automation.

Dit is software met als doel het automatiseren van je marketing.

We hebben het gezien in de cijfers. Bedrijven die snel antwoord geven hebben direct voorsprong ten opzichte van concurrenten.

Dus als een van je leads iets nodig heeft, dan biedt je een automatische en directe respons.

Efficiëntie

De kans op omzet wordt vergroot en ondertussen heeft je team tijd voor andere taken.

Je voegt op een efficiënte manier veel waarde toe voor mensen.

De kans dat een inbound lead een gekwalificeerde prospect wordt is 21x groter wanneer er binnen 5 minuten contact wordt opgenomen in plaats van na 30 minuten. – HubSpot

Targeting

Segmenteren en automatiseren op basis van behoefte.

Met campagnes voor het onderhouden van leads bied je behulpzame berichten binnen specifieke context.

Allemaal op afroep naar wens van de persoon!

Dit is cruciaal voor het opbouwen van vertrouwen.

Conclusie

Met het inrichten van een slim proces voor het begeleiden van mensen tijdens de kopersreis winnen we vertrouwen en deals.

Dus.... als jij nog niet was overtuigd van de toegevoegde waarde van nurturing voor jouw klantgerichte groei...

Dan hoop ik van harte dat dit een mooie eerste aanzet is.

Tags


You may also like

Leave a Reply

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

{"email":"Email address invalid","url":"Website address invalid","required":"Required field missing"}

Subscribe to our newsletter now!