Social Media Monitoring Voor Directeuren

More...

Welkom bij weer een nieuwe aflevering van Groeien op Maandag!

Jouw wekelijkse videodosis voor klantgerichte groei!

Vandaag staat in het teken van social media monitoring en meetbaarheid.

Met alle respect en zeker niet vervelend bedoeld hoor... Maar de meeste bestuurders hebben weinig verstand van social media.

Daarom gaan we nu de volgende punten bij langs om dit een beetje op gang te helpen!

  • Hoe social media koopgedrag beïnvloed
  • Waarom onzekere ROI in jouw perceptie een obstakel is
  • Kom in actie als alleen de marketingafdeling zich met social media bezig houdt binnen je organisatie
  • Hoe je in 10 minuten per dag de vinger aan de pols houdt met het monitoren van social media

Hoe social media koopgedrag beïnvloed

We noemen het touchpoints. De momenten waarop de consument met een bedrijf in aanraking komt.

Deze momenten liggen verspreid op de reis die consumenten bewandelen in het beslissingsproces.

Van bewustwording tot aan kopen, ervaren en uiteindelijk fan worden met een uitgesproken voorkeur voor jouw bedrijf of merk.

En dan nu komt het leuke stuk: op social media gebeurt het allemaal!

De hele reis met vele touchpoints op social media kanalen bepaalt uiteindelijk voor een groot deel het aankoopgedrag tegenwoordig.

Groei Gereedschap

Zo help je consumenten tijdens het beslissingsproces

  • Luister continu naar wat er over je bedrijf en berichtgeving gezegd wordt
  • Geef zo snel mogelijk antwoord op vragen, feedback en klachten. Ook als je niet direct een oplossing hebt. Iedereen vind het fijn om vlot gehoord te worden.
  • Communiceer extreem effectief binnen je organisatie om feedback om te zetten in actie

Waarom onzekere ROI in jouw perceptie een obstakel is

Dit heeft te maken met doelen binnen de organisatie die veelal te functioneel zijn om het emotionele en sociale effect van social media campagnes en berichtgeving goed te kunnen meten.

Groei Gereedschap

Dit zijn voorbeelden van nuttige doelen voor social media

  • Een loyale fanbase opbouwen om de conversatie op gang te brengen en te houden
  • Mensen beter begrijpen: kwaliteit van targeting verbeteren voor betere sales
  • Onderzoeken en testen wat jou met je doelgroep verbindt

Kom in actie als alleen de marketingafdeling zich met social media bezig houdt binnen je organisatie

Ja... je weet het onderhand. Ik vind het geweldig om de klant centraal te plaatsen.

En om dit goed uit te voeren moeten alle bestuurders en afdelingen snel en effectief informatie kunnen opvangen en delen.

Er moet een proces zijn. Noem het een feedback-loop. Waarbij signalen van consumenten worden omgezet in kansen voor het verbeteren van oplossingen.

Hoe je in 10 minuten per dag de vinger aan de pols houdt met het monitoren van social media

Social media monitoring is de levenslijn van je bedrijf. Je moet continu weten wat er gezegd wordt over je berichtgeving en bedrijf.

En je moet er vlot en gestructureerd, vanuit strategie en doelstelling mee omgaan.

Groei Gereedschap

In 10 minuten per dag alles onder controle

  • Maak gebruik van een geautomatiseerd systeem voor social media monitoring
  • Neem de tijd om het systeem slim in te richten
  • Maak gebruik van alarmfuncties voor buzz zodat je niet continu zelf hoeft te kijken
  • Volg hashtags, onderwerpen, invloedrijke personen, bedrijfsnaam, merknamen, concurrenten

Wil je weten welke systemen je het beste kunt gebruiken voor het monitoren van social media?

Gebruik dan de link onder deze video om je in te schrijven voor de videoserie Groeien Op Maandag.

Dan ontvang je een email met de 3 beste social media monitoring oplossingen.

Nu weet je als bestuurder wat meer over social media en het meten van resultaat voor groei.

Volgende week is er weer een nieuwe aflevering van Groeien op Maandag.

Je bent..... ook dan.... weer van harte welkom!

Plaats een bericht 0 reacties

Plaats een bericht: