november 15

Website conversie: Kansen met kijkers en snuffelaars

0  comments

Kijken niet kopen. In het buitenland staan wij Hollanders nogal bekend om onze sterke neiging tot snuffelen in winkels zonder iets aan te schaffen.

Snuffelaars en rondkijkers, daar hebben we op internet ook veel mee te maken. Ik ben er zelf ook een. Nu is mijn achternaam Hollander dus dan moet ik mijn naam natuurlijk wel eer aan doen. Toch koop ik ook spullen en diensten via internet. Net zoals veel andere snuffelaars en rondkijkers.

Wat van een snuffelaar een klant maakt is in iedere situatie anders en daar zal ik op dit Blog nog heel veel over schrijven en onderzoeken. Feit is dat het concentratievermogen van snuffelaars op internet extreem laag is. Zelfs lager dan dat van een goudvis. Ja… een goudvis.

Dit maakt dat snuffelaars slechts in minder dan 8 seconden een website beoordelen en beslissen of het de moeite waard is om nog even te blijven.

Wat jij kunt doen om meer kans te hebben met snuffelaars:

Voorkom lekkage met Analytics

Een snuffelaar die niet verder komt dan de etalage kunnen we niets mee. Laten we er eerst voor zorgen dat de stap naar binnen wordt genomen.

Om te beginnen is het verstandig om te bepalen of je website technisch voldoet aan de nieuwe standaard van internet en moderne snuffelaars. Er wordt veel mobiel gezocht naar: informatie, diensten en producten. Tablets en telefoons hebben andere schermen en browsers dan de desktop op het bureau thuis of op kantoor.

Zeg nou zelf: als de etalage een zooi is dan loop je toch door!

Op internet is dit ook zo voor websites. Je moet de etalage zien als de eerste seconden die een snuffelaar neemt als hij/zij op de website is geland.

Wat je moet doen aan de gebruikerservaring om een rommelige etalage te voorkomen:

  • Test alle functionaliteiten van je website uitvoerig op verschillende schermen en apparaten
  • Meet of laat verkeer meten met Analytics (website activiteit meten, rapportages opstellen en verbeteringen doorvoeren)

Door het inzetten van Analytics kun je per apparaat en per browser zien waar het mis gaat op je website. Hier kun je dan bijvoorbeeld zien dat mobiele Android gebruikers vaak binnen een paar seconden de website verlaten.

Dit betekent dat er iets mis is met de mobiele gebruikerservaring van je website voor Android apparaten. Je kunt met deze wetenschap precies gaan uitzoeken waar het euvel zit om tot een oplossing te komen.

Door constant te meten en verbeteren kun je voorkomen dat een groot deel snuffelaars na een paar seconden al weer ergens anders gaat snuffelen.

Het optimaliseren van de gebruikerservaring vormt de fundering in de strijd voor meer ideale klanten.

Kun jij met zekerheid zeggen dat je website of webshop met alle soorten snuffelaars rekening houdt?


Tags


You may also like

Leave a Reply

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

{"email":"Email address invalid","url":"Website address invalid","required":"Required field missing"}

Subscribe to our newsletter now!